Dagen före nyårsafton

Jag kom hem 16.30 idag, efter att ha jobbat över 20 minuter, igår jobbade jag över 45 minuter, båda dagarna hade jag planerat att gå en timme tidigare pga våra nyårsplaner. Vi ska ordna trerättersmiddag för Js Västeråskompisar och i vårt lilla hus ser det ut som att någon har släppt en mindre bomb. Hade tänkt hinna städa och greja, men har inte hunnit något. Jag har precis hunnit kolla att den nya linneduken passar till vårt stora bord, och nu börjar Fröken Frimans krig på tv… Mellan jobb och dukprovning har jag hunnit handla mat, äta mat, lägga barn, plockat in tvätt, diskat, dammsugat och damma bokhyllan. Effektivitet på hög nivå. Samtidigt som jag jobbat idag har min käre make lagat delar av trerättersmiddagen och sett efter Äpplet, som varit med och deltagit lite i matlagningen. Det är inte direkt idealiskt att ha en jobbhelg innan vi ska ha stor middagsbjudning, men så blev det, och J har verkligen varit fenomenal på att fixa alltihop. Inte för att jag tvivlat på att han skulle fixa det, men ändå! Jag är verkligen gift med en mästerkock! Sitter just nu och känner doften av en hummerfond som stått på spisen i någon timme, ljuvliga doft!

Nu ska vi kolla ett avsnitt av Breaking Bad, och sen ska vi stupa i säng. Imorgon är sista dagen av 2013, det känns alldeles overkligt. Förresten har jag också en såndär årslista på gång, som många andra bloggat om, den kanske jag lyckas hinna fylla i lagom till nästa nyår 🙂

Kommentera

