2013

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?
Blev legitimerad sjuksköterska och strax därefter radhusägare och Västeråsbo.

Höll du något av dina nyårslöften?
Jag hade nog inga nyårslöften, det brukar jag aldrig ha.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, min kusin fick en son, och våra Brommavänner M&M fick också en son. Hm, någon mer?

Dog någon som stod dig nära?
Nej.

Vilka länder besökte du?
Inget land alls, som längst var vi i Göteborg i år 🙂

Är det något du saknade 2013 som du vill ha år 2014?
Tid över för att göra ingenting, en skälig lön, snö och vinterväder.

Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
Inget specifikt tror jag, jag minns inte exakt examensdatumet, det är ju kanske lite konstigt 🙂 Annars hade det ju varit ett datum att minnas!

Vad var din största framgång 2013?
Att jag lyckades ta mig igenom mitt sista år på utbildningen, trots pendlingskaos och förskolehämtningar och  snöoväder.

Största misstaget?
Ibland ångrar jag jättemycket att vi flyttade från Stockholm så snabbt, men när jag tänker på det lite mer så inser jag att vi inte stod ut i Stockholm som det var då. Egentligen är det inget misstag, men vissa dagar känns det så.

Bästa köpet?
2013 var ju året vi köpte både radhus och bil, men inget av dem är ju egentligen vårt pga lån. Så bästa köpet måste ju vara något annat egentligen. Bästa köpet kanske får bli vår kökssoffa från Edsbyverken, som vi köpte på Blocket, jag älskar den!

Vad spenderade du mest pengar på?
Radhuset och allt med det, flytt och nödvändiga renoveringar av ex badrummet.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jag har varit väldigt glad för att vi fick en jättelång sommarledighet tillsammans, det känns som att vi lever på den fortfarande.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013?
The fox – Ylvis (eller what the fuck said som Äpplet sjunger), Sommarsnö – Lorentz & Sakarias, Get Lucky – Daft Punk (påminner mig mkt om sista tiden på utbildningen pga spelades varm på p3 när jag pendlade), Summertime Sadness – Lana del Rey.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare tror jag, det är mycket roligt som hänt i år, trots allt pendlande i början av året så blev det ändå bra. Jag trivs på jobbet, vi har ett radhus som sakta sakta blir som vi vill ha det, vi är gravida igen, vi har världens coolaste barn, jag har världens finaste man som jag aldrig någonsin vill leva utan. Jag är mycket bättre på att tänka positivt och komma över mina downperioder snabbare, därför känner jag mig nog gladare nu för tiden.

Vad önskar du att du gjort mer?
Jag vet att många skrivit att de önskat att de varit mer med sina barn, men jag tycker verkligen att vi har hittat en bra nivå på vårt familjeumgänge. Vi älskar att skrota runt hemma och pyssla, greja, leka och busa, och det är sällan vi inte involverar Äpplet i det vi gör. Hon grejar alltid med något i samma rum som oss, och är nästan alltid nöjd med det. Om hon inte är det, kramas vi en stund eller läser en bok eller nåt, och så kan vi pyssla med vårt en stund till. Sedan kan jag nog känna att jag längtar tills vi har gjort mer av de nödvändiga renoveringarna här hemma, så att vi slipper tänka på det och på det sättet få mer tid över för att göra roliga saker med henne, men det är en annan sak. Tränat också, önskar att jag tränat lite mer, och önskar att jag kanske gör det 2014 istället, det har börjat hyfsat i alla fall.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Diskat (fast då hade vi ju haft det betydligt mer smutsigt här hemma, men oj vad trist det är att diska…), skällt på Äpplet om onödiga saker, kört bil och istället tagit bussen/cyklat/promenerat.

Blev du kär i år?
Sedan åtta år tillbaks är jag konstant kär.

Favoritprogram på TV?
2013 var året vi upptäckte Netflix, så just TVn har stått på ovanligt lite i år. När vi kollat har vi framförallt sett Bron, Downton Abbey och Fåret Shaun, gissar jag. På Netflix har vi sett Twin Peaks, första säsongen av Bron och Homeland (måste få tag i resten!), Orange is the new black och Breaking Bad.

Bästa boken du läste i år?
Det kan vara så att jag bara läst en bok i år, och det är senaste boken av Lars Kepler, som jag läste ut på tre dagar i somras. Ytterligare en sak som jag önskar att jag gjort mer i år kanske, och som jag önskar att jag får göra mer 2014, vilket jag inte tror kommer hända med tanke på det stundande tvåbarnslivet…

Största musikaliska upptäckten?
Ida Redig. Och så återupptäckte jag Håkan Hellström.

Något du önskade dig och fick?
Ett jobb där jag skulle trivas bra med kollegor och arbetsuppgifter

Något du önskade dig och inte fick?
Jag har inte önskat mig så mycket i år, 2013 har varit året då jag verkligen mådde illa av att se hur mycket vi konsumerar, därför har jag mest velat göra mig av med saker i år.

Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Jösses, vad pinsamt, jag minns inte. Förmodligen gjorde vi inte så mycket, födelsedagar mellan mig och J är ganska odramatiska.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Jag vet inte, svårt att säga, se frågan om vad jag önskar att jag gjort mer av kanske? 🙂

Vad fick dig att må bra?
Min familj och mina vänner.

Vem saknade du?
Min familj och mina vänner.

De bästa nya människorna du träffade?
Mina kollegor på nya jobbet

Kommentera

