Vårt sociala barn

Idag när jag hade hämtat Äpplet på föris och vi stod utanför och låste upp cykeln, gick det förbi en tjej. Äpplet är supersnabb och så snart tjejen kommer tillräckligt nära säger hon ”Hej tjejen! Hur mår du? Vad heter du?”. När tjejen inte verkar intresserad frågar hon mig vad tjejen heter 🙂

Förra veckan när J skulle iväg med henne till farmor o farfar, såg de ett barn med sin förälder gå förbi. Äpplet börjar direkt att försöka föra en dialog med barnet, och säger följande saker utan att få några svar; ”Hej barnet! Vad heter du barnet? Jag har en ny kappa! Och nya byxor! Jag ska till farmor och farfar! (Inget svar från barnet) Hallå! Barnet?!!”

Alltid när vi handlar hälsar hon på alla och frågar ofta vad de heter, och vad hon gjort på dagen 🙂 Jag bara väntar på den dagen hon börjar avslöja pinsamma saker, och lägga märke till udda saker som hon sedan säger högt. Fast, i somras när vi fikade på ett ställe i Uddevalla, satt det en tant utanför fönstret med stort vitt hår. Då pekade hon på tanten och skrek ”Tomten!”. Så det har visst redan börjat…

6 reaktioner på ”Vårt sociala barn

    • Ja, otroligt! Finns så himla många torra trista människor där ute som inte ens kan med att hälsa på en rödkindad unge som glatt säger hej! 😛

  1. Åh, hade ni bott kvar i stan hade jag velat sammanföra våra barn. E är likadan och det gör ont i hjärtat på mig när människor (även vuxna hon pratar med på t ex t-banan) inte svarar. Vill inte att hon ska tröttna/vänja sig av med det pga noll respons.

    • Jag ångrar mig litegrann varje dag för att vi flyttade ifrån Stockholm! Ännu mer nu när du skriver sådär! Det hade varit så roligt! 😀 Jag försöker bara peppa henne att inte sluta med det där trots torra människor som inte har vett att svara. Hoppas våra underbaringar inte slutar vara så charmiga och sociala!

Kommentera

