15. En grej som gör mig vansinnig i vardagen.

Alltså, det finns så mycket som gör mig vansinnig i vardagen! Kanske är det graviditeten som gör mig så här ilsk, men oj vad lätt jag retar upp mig på saker.

– Jag kan känna hur jag riktigt kokar när Äpplet springer åt andra hållet då jag ber henne komma och klä på sig ytterkläderna/borsta tänderna/sova/äta/plocka iordning efter sig/vad som helst egentligen

– Jag börjar få svårt att hålla tyst när jag ser hur många det är som köper icke ekologisk mjölk . Vad är grejen?! Är det bara vanans makt, eller är det något annat?

– När cykellåset på min cykel hela j***a tiden ska hålla på och frysa igen. Det börjar bli löjligt att jag håller på och cyklar om kring med en liten gasolbrännare i väskan. Nu har jag köpt låsolja, hoppas det hjälper.

– Alla våra skitäckliga silverfiskar som envisas med att bo i vårt hus. Vet fasiken inte hur vi ska bli av med dem.

– Att vår kittykatt Aya ska hålla på och plocka upp sin mat i munnen och sedan släppa den fem centimeter utanför sin matskål, för att sedan fortsätta äta, vitsen med det?!

– Att min skåpgranne i omklädningsrummet på jobbet inte verkar veta hur man torkar av sig skorna på mattan innan man går in, för det är ta mej tusan alltid ett lager grus just där jag ska byta om. Plus en massa smält snö. Irriterande.

Se där ja, sex saker som gör mig vansinnig vardagen! Så kan det gå.

2 reaktioner på ”15. En grej som gör mig vansinnig i vardagen.

Kommentera

