Stockholmshelgen

20140123-105503.jpg

Vår barnfria bästishelg i Stockholm blev superbra och perfekt, och vi bestämde oss för att göra det till någon slags tradition. Känns som ett vuxet och bra beslut. Tror verkligen att vi båda behöver det minst en gång om året!

20140123-105715.jpg

 

Utsikt från baren Himlen i Skrapan på Söder.

Vi bodde på Clarion på Söder, valde det pga att de hade ett spa… Det visade sig vara ett mkt bra val! Vi hade varsin behandling, och innan dem låg vi i den lilla poolen eller satt i bastun och spånade om framtida fjällsemestrar. Min behandling var absolut totalt underbar. En gravidmassage där jag fick ligga på en specialmadrass med utrymme för lilla magen… Baksida ben var himmelskt – trötta vätskefyllda sjuksköterskeben – jag ville stöna högt så skönt det var… Ryggen ska vi inte tala om, jösses… Efter baksida fick jag vända på mig och få hals, nacke, ansikte och skalp masserad… Ja, alltså, herregud, så skönt det var. Det blir eventuellt troligtvis mer massage innan maj, så kan vi säga. Massören var en mycket muskulös och lång man med rakat huvud och världens största händer, som tydligen kunde göra underverk med en gravidkropp (kan jag skriva så utan att det låter konstigt?! jag chansar…).

Efter spabesök hann vi med en snabbfika med Äpplets gudmor R och en megasnabb shoppingrunda. Kanske hade vi velat ha lite mer shopping, men pga spabehandlingar mitt på dagen så hanns det inte med. Men kanske  var det lika bra, eftersom vi båda flera gånger konstaterat att vi inte behövde något speciellt. Trots det gick vi tillbaks till hotellet med minst varsin shoppingkasse…

På kvällen gick vi ut och åt indiskt, och hade lite planer på att gå ut och dansa. Men tyvärr lyckades E skada sitt öga medelst kant av shoppingkasse av papper (ja, man kan undra hur det gick till, det gör även vi och 1177), så därför gick vi tillbaks till hotellet efter ett tappert försök att ta en drink i baren högst upp i Skrapan på Söder (där var det tokfullt). Det gjorde verkligen inget alls, jag tror vi båda var i behov av sömn, dansa kan vi göra en annan gång, förslagsvis när även jag kan få sippa på ett glas vin och bli lite lätt berusad…

20140123-105821.jpg

 

Här ser ni mig i turban, hög på mig själv efter världens bästa massage!

På söndagen åt vi hotellfrukost tills vi inte kunde trycka i oss ens en liten muffins till, och sedan åkte E iväg till centralen för att ta tåget tillbaks till familjen på västkusten. Jag låg en stund till i hotellsängen, och checkade sedan ut och mötte upp söta My och hennes ursöta Holger för en semmelfika. Det var supertrevligt och riktigt kul att träffa henne i verkligheten! Hoppas det blir fler gånger! Efter fika åkte jag gröna linjen till Alvik, och drabbades flera gånger på vägen av extrem sorgsenhet pga att jag är så platsnostalgisk. Klev av tunnelbanan och tänkte på alla gånger jag och Äpplet klivit av där under föräldraledigheten. Gick nerför trappan och blicken gick direkt till tavlan för bussarna som vi tog för att komma till oss. Efter att jag fått snabbterapia mig själv lite, gick jag upp i Äppelviken för att träffa familjen Mx3, och sedan kom Äpplet och J  och vi blev bjudna på kaffe/te och mackor samt supermys med goaste baby M. Efter allt detta mys nostalgihandlade vi på Coop Forum på Bromma Blocks och jag blev nostalgiledsen igen, fast samtidigt glad också förstås.

Bästa helgen!

 

2 reaktioner på ”Stockholmshelgen

Kommentera

