Stora planer och inget blir gjort

Två dagars kvällsjobb väntar, vilket innebär två lediga förmiddagar. Jag har stora planer på att jag ska hinna så himla mycket, packa ner allt inför målningen av vardagsrummet i helgen, rensa lådor och skapa förvaring för alla himla papper överallt, städa Äpplets rum osv osv. Vad gör jag? Jo, sitter här och dricker kaffe och slösurfar bara. Fyller inte ens i min ansökan om graviditetspenning, som jag borde gjort för ca två veckor sedan. Varför blir det alltid såhär för, och varför sitter jag ens kvar och skriver det här när jag vet att jag inte borde? Det är inte heller så att jag när jag skrivit klart det här kommer att stänga locket på datorn och gå och göra det där jag borde, nehejdå, då hittar jag nåt nytt att fixa med.

Verkar förresten som att jag gjort mig själv kaffeberoende sedan jag började smyga igång med kaffet igen efter illamåendeperioden den här graviditeten. Nu sveper jag i mig en och en halv kopp på lediga morgnar, och kanske en kopp på eftermiddagen, som för varje dag känns mer och mer nödvändig. Jaja, max tre koppar för gravida sägs det ju, och det kommer jag aldrig upp i, och är inte ens sugen på, så det är väl lugnt.

Behöver verkligen äta en semla snart känner jag, det var en vecka sedan sist. Det börjar verkligen bli dags nu.

Kommentera

