Den ständiga hungern

Vecka 26 imorgon, och jag känner mig plötsligt megagravid. Hur kan jag möjligen bli större än såhär? Och ja, det är alltså 14 veckor kvar, varav 8 av dem ska jobbas igenom. Yeay!

Jag har kommit fram till att jag nog faktiskt inte gillar att vara gravid. Det är lite fult att säga så har jag förstått, men jag gör mig inte så bra som gravid. Jag har krämpor till höger och vänster, känner mig klumpig och fet och känner mig smidig som ett kylskåp. Det knakar och knäcker i mina höfter varje gång jag tar ett steg, min hud är allt annat än glowig och benen är svullna och tunga. Jag saknar verkligen min ogravida kropp.

Dessutom är jag från och med den här veckan så himla trött i kroppen. Den känns så obeskrivligt tung och otymplig, det känns som att jag inte har några muskler ens. Trots allt kämpade jag mig igenom ett yogapass igår, så helt muskellös (obs, ej muskulös…) kan jag ju inte vara. Förstår inte varför det plötsligt känns såhär. Vill bara sova.

Någon som också hänt den här veckan, är att jag är konstant hungrig. Och då menar jag verkligen konstant. Skulle kunna äta precis hela tiden. Jag har precis ätit min andra frukost, och har redan börjat tänka på när det kan vara lämpligt att äta lunch, och om jag ska ta med mackor till jobbet för att äta innan jag börjar jobba. Och om jag ska ta med fler mackor att äta under kvällen. Och den där himla semlan som jag ännu inte fått äta, jäklar vad jag vill ha den. Men framförallt är jag faktiskt inte sötsugen, jag är bara så sjukt hungrig! Ge mig en särimnersk smörgås med ost på, så att jag kan ha den i handen hela tiden.

Kommentera

