En lördag

20140201-211055.jpg

Idag har vi påbörjat ommålningen av vårt vardagsrum. Det gick oväntat bra att dra ner de tjocka vävtapeterna som satt uppe, det var på vissa ställen som väven lossnade men där sprutade vi vatten och då lossnade det fint. Sedan slipade vi väggarna och nu på kvällen rollade vi på ett lager av någon slags grundgegga som såg ut som något mindre fräscht… Det ska tydligen göra att det blir jämnare och att det kan krävas mindre färg. Bra om det fungerar! Imorgon blir det spackling, lite mer slipning och sen äntligen själva målningen!

Mitt i allt fix har jag hunnit med att köpa en barnvagn i en Facebookgrupp! Jag har vågat mig på att köpa en retrovagn, det känns himla kul och spännande. Hade verkligen ingen lust att köpa en ny för massa pengar, och Blocket har jag verkligen fått nog av vad gäller barnvagnar, halvt lurad tre gånger av tre. Bugaboon sålde vi ju i somras, så en vagn behövde vi. Kanske vill den här lilla ungen sova i den ibland också 🙂 Det blev i alla fall en brun Emmaljunga duo från 1980, som enligt säljaren var i mycket bra skick med bara några små skönhetsfel. Liggdelen i manchester och sittdelen i något annat slags filtliknande material tydligen. Den fanns i Vänersborg, så mamma och syster C ställde upp och hämtade upp vagnen, och nu står den hemma hos mamma och pappa i väntan på att få åka till Västerås! Säljaren var supertrevlig och sa att jag fick höra av mig om jag hade frågor, så det kanske händer… Är ju verkligen helt nybörjare på retrovagnar och hur de ska skötas om för att leva ett långt och lyckligt liv 🙂 Åh vad det ska bli roligt!

20140201-212832.jpg

Kommentera

