17. Den bästa osten är ju som vi alla vet…

Ja, jag älskar ju verkligen ost. Men som jag skrev i mitt ostinlägg häromdagen, är det svårt med ost om man vill köpa ekologiskt. Jag älskar Allerums ostar på mackan, och jag älskar en riktigt god vitlöksfärskost. En god Brie är ju, ja, jättegott helt enkelt, parmesan och pecorino i tunna skivor… mm… Eller i en caesarsallad… Jag är nog inte så sofistikerad när det gäller ost, äter det mesta faktiskt.

Gillar faktiskt inte mögelost, alltså typ St Agur och liknande, ännu i alla fall. Men jag känner att det kan vara på gång 🙂

En riktigt smarrig hårdost skulle jag välja framför alla andra mjuka varianter!

Kommentera

