Nu är jag också sjuk

Jag som varit så himla glad och tacksam över att inte ha blivit sjuk, har nu blivit just det, sjuk. Kände av lite pirr i halsen igår, och vaknade inatt av att det plötsligt gjorde ont att svälja. Suck. Gick till jobbet ändå imorse, och noterade en vilopuls på 120 när jag satt och väntade på rapporten, obehagligt som fysiken, det där med hjärtklappning bara sådär. Kände hur kroppen blev mer och mer öm på förmiddagen och att huvudet började värka, och ögonen. Härdade ut till efter ronden och dokumentation, då jag sa till min kollega att jag nog inte orkade mer, och sjukanmälde mig även för imorgon… Jag har tillbringat tiden sedan dess i sängen, slumrandes och ibland surfandes på ipaden, med paus för lunch och nu kaffe. Jag är i alla fall lika hungrig som förut, bra tecken, och jag är säkert inte så himla sjuk ändå, men inser att jag måste måste måste ta det lugnt.

För igår när jag och Äpplet var hemma och lediga, störde jag ihjäl mig på våra vissna bruna buskar på framsidan när vi var ute och provade Äpplets balanscykel som hon fått i treårspresent. Så då hämtade jag sekatören och klippte och ryckte bort alltihop, det blev himla bra faktiskt och jag skäms för att de stått där och förgiftat vår framsida i flera månader. Dock fick jag betala för mitt tilltag, som utfördes i bästa ergonomiska ställning, sittandes på huk, genom att jag tvingades ligga i sängen på sidan i flera timmar resten av eftermiddagen. Världens mest trista mamma, tyckte Äpplet, som trots allt kämpade och hittade på lekar som gick att leka med en mamma liggandes i sängen (vi lekte bl.a. att jag var förskolebarn på föris som skulle sova och inte fick ha sin napp, och Äpplet intervjuade mig noga om varför jag inte fick ha nappen, och fnissade när jag klagade över att jag inte fick ha den… humor 🙂 ).

Ja, sånadär saker som att rensa buskar och måla vardagsrum kanske jag måste sluta med, och försöka fokusera på att fixa de sista veckorna på jobbet, som faktiskt känns ganska tungt. Toklängtar efter ledighet just nu, och en ogravid kropp.

Hoppas att jag är frisk till helgen när det vankas helgjobb igen, vill inte förlora en hel helgs lön…

Kommentera

