Onsdag

Jag är fortsatt ganska sjuk, inte sådär megasjuk, men tillräckligt för att känna mig ynklig… Kanske gör graviditeten det värre, igår kväll hade jag utöver sjukdom även halsbränna som gjorde så ont att jag grät av det, och ryggvärk som inte var av denna värld. Plus några slags förvärkar tror jag, om det nu kan komma så tidigt som i vecka 28? Drack över 0,5 liter mjölk för att få bort halsbrännan, för Rennie hjälpte ca ingenting, och Omeprazol är ju mer på sikt.

Kämpar mot mitt dåliga samvete över att vara hemma från jobbet, jag har ju ingen feber… Men vet ju att jag behöver vara betydligt piggare och mer skärpt på jobbet för att vara en duktig sjuksköterska. Hyfsat oproffsigt att sitta på samtal med snorig näsa och röda rinnande ögon.

Imorse var jag vaken när J och Äpplet åkte till jobb och föris, och tänkte att jag också går upp när de åkt. Blundade lite när de slagit igen dörren, och slog upp ögonen igen två timmar senare. Behövde sova lite kanske.

Kommentera

