Och fredag

Jag ringde och friskanmälde mig igår, men nu vetifasiken om jag är frisk… Var ledig enligt schemat igår och idag. Känner mig himlans risig, och utan alvedon i kroppen är det tufft. Trodde jag var frisk, och igår var vi ju till och med iväg till svärföräldrarna på pannkakstorsdagsmys. Hoppas jag inte smittade någon.

Imorgon är det ju alltså tänkt att jag ska jobba, min näst näst sista jobbhelg innan ledigheten. Jag vet att det är skitsvårt, för att inte säga omöjligt att ta in någon sjuksköterskevikarie på helgen, vilket innebär att min kollega får jobba dubbelpass… Måste orka jobba imorgon helt enkelt. Pepp pepp pepp…

Idag är Äpplet hemma från föris, vilket innebär att det känns lite dumt att parkera mig framför Girls och sitta där hela dagen, som jag hade velat/det enda jag egentligen orkar idag. Men det kanske får bli så, hon kanske inte precis gråter blod av att tvingas titta på Dora/Diego/Ni Hao Kai Lan resten av dagen.

2 reaktioner på ”Och fredag

    • Inte ännu, men vet inte hur snart de gör det, och ens hur man får reda på det. Jag jobbar ju inom psykiatrin så det borde inte vara några problem vad jag har hört, hoppas det är klart snart!

Kommentera

