Vårigt

Jag blev mirakulöst mycket bättre natten till lördag, och har jobbat duktigt hela helgen. Igår avslutade jag tre jobbdagar med att jobba som ensam sjuksköterska på kaotisk avdelning utan någon läkare och med patienter som mådde allt annat än bra. Var helt totalt slut igår kväll. Vissa dagar som sjuksköterska är verkligen precis så som jag var rädd för att de skulle bli under utbildningen, kaos och en känsla av otillräcklighet.

Idag är jag alltså ledig, och hade egentligen tänkt tillbringa dagen med att försöka ta det lugnt. Har visst råkat göra allt annat än detta, försökt städa vårt eländiga kök som aldrig tycks vara rent (70-talsluckor med infattningar och allmänt mycket vinklar och vrår som är helt omöjliga att rengöra), dammsugit, tvättat, lagt in tvätt och innan lunch genomförde jag ett efterlängtat yogapass. Än så länge känns det som att jag inte tagit ut mig och gjort för mycket, så nu ska jag försöka lugna ner mig lite för att inte gå över gränsen.

Jag hade tänkt att jag skulle skriva ett eller två blogginlägg som inte bara handlade om mig själv och min vardag, men det har jag inte lyckats med som ni märker.

Och hörni, som rubriken berättar, det känns som vår ute! Snödroppar tittar upp lite varstans i vår trädgård, och på framsidan kommer det upp nya varianter av lökar varje dag. Ska bli spännande att se vad det är för slags blommor vi har. Och luften ute nu, så underbart! Jag kan förstås inte enbart känna glädje inför det här med att våren kanske är här, det är den 25 februari, och verkligen alldeles för tidigt för vår, och jag tänker massor på klimatförändringarna och att lillebror och Äpplet kanske får uppleva en riktigt rejäl vinter allt mer sällan i framtiden.

Kommentera

