Åland och romantik

Jag och min make är på Åland och har en romantisk natt på Hotell Havsvidden, bara vi två. Det är tredje gången vi är här, vi gillar det här stället.

Resan hit började dock med en båtresa på Ålands hav där det var utfärdat kulingvarning. Jag tog en lergigan som jag har kvar från illamåendetiden, och tur var nog det blåste som bara den ute på havet. Vi åt i buffén, och folk skrek och det flög tallrikar och mat. Jag parkerade mig vid vårt fönsterbord och där satt jag stilla resten av resan och J fick hämta mat åt mig. Vi tog oss ner i taxfreen sista 20 minuterna då det lugnade sig lite, men usch, ingen trevlig resa. Jag fick dock möjlighet att träna min förmåga att fokusera och vara mindful. Jag satt och stirrade ut på vågorna under större delen av resan, för att inte tappa fokus och bli sjösjuk. Lyckades mycket bra, och jag kände direkt när jag tappade lite för då började jag få panik, bara att fokusera ännu mer och koppla bort resten av världen. Precis som när jag satt i soffan i flera timmar under latensfasen när E var på väg att födas. Häftigt.

Nu ska vi snart ge oss iväg till vår middag som väntar på oss, och vi har precis lyxat i sängen med att ligga och läsa varsin tidning alldeles tysta… Älskar den här helgen, trots kulingvarning och ofrivillig mindfulnessträning. Och älskar min man.

En reaktion på ”Åland och romantik

  1. Uscha! Lät jobbigt med resan, hoppas det lugnat ner sig till hemresa. Hade själv verkligen behövt mindfulness i måndags när jag flög till Spanien. Blir lätt åksjuk och vid landning började planet hoppa studsmatta vilket resulterade i att jag tokspydde. I en påse som tur var.

Kommentera

