Tisdag igen

Åland var fantastiskt, och resan tillbaks till Sverige var betydligt lugnare än utresan. Vi åt en supergod middag på lördag kväll, och en dögod frukost på morgonen, och låg och läste tidningar på hotellrummet fram till utcheckning. Bästa helgen på länge, och tack till mormor och morfar som var barnvakter åt en helnöjd unge som höll på att somna ifrån middag och alltihop igår kväll efter den intensiva helgen.

Idag är jag ledig, tog semester igår för att kunna umgås med mamma och pappa på deras sista dag här, och idag är en schemalagd ledig dag. Jag har sju dagar kvar att jobba innan jag går på ”graviditetsledighet” (woop woop!). Lämnade Äpplet på föris för en stund sedan, och på vägen dit råkade klumpiga jag fälla henne när jag skulle hjälpa henne med ett kliande pannband, så hon ramlade och slog båda knäna i asfalten… Klantigt, och vi fick stå stilla en stund och torka tårar och snor och klappa knän. Sedan snyftade hon resten av vägen till förskolan, och jag kände mig som världens sämsta mamma såklart. Nu har jag druckit kaffe och ätit min second breakfast, och ska snart åka bussen in till stan för att köpa nödvändiga gravidgrejer (nya trosor pga de gamla är för små över magen helt enkelt…) och kanske lite annat smått.

Kommentera

