Ledig (igen!)

Nu är jag gravidledig. Känns som att jag precis gick på gravidledighet från skolan, inför att E skulle komma. Det slår mig varenda dag hur fort tiden går.

Tog ett beslut i söndags, då jag jobbat två dagar som ensam sjuksköterska och bara känt mig patientfarlig och trött och allmänt trög, att jag nog inte ska jobba mer. Jag hade bara tre dagar kvar egentligen, och sjukskrev mig de sista dagarna. Så nu är jag hemma, och känner mig bara trött och allmänt trög, och utsätter inte patienter för potentiell livsfara när de blir vårdade av mig. Det har förstår inte hänt någonting, jag har inte gjort några fel som varit farliga, men jag känner att jag glömt saker som jag kommit på för sent för att vara jag, och jag vill inte känna så. Det känns som att jag som legitimerad personal har det ansvaret, att inse det.

Jag har massor med saker att ta tag i, och bara för det har de här första två lediga dagarna bara resulterat i slösurfande vid köksbordet eller liggandes på sidan i sängen med mobilen. Jag blir liksom mest bara lite apatisk och får inget gjort alls. Men det får väl gå, det är inget som det är panik med, och det finns inget som tyder på att bebisen skulle bestämma sig för att komma sju veckor för tidigt, så det finns tid för att fixa och riktigt ”boa” här hemma innan bebisen kommer.

Kommentera

