Jag vill föda!

Idag är en tuff dag, jag är alldeles otroligt trött och yr i huvudet, illamående och känner mig liksom bara blä och skit i hela kroppen. Jag vill verkligen föda snart. Jag avskyr att vara gravid just nu, det bara förstör och jag känner mig som världens sämsta mamma till min älskade lilla päppelskrutt. Hon är väl glad för att få sitta framför paddan mer än vanligt, men jag önskar att jag orkade ta med henne till lekplatsen, baka trolldeg och busa… Men min ork räcker till det mest nödvändiga, som att diska och sånt trist. Längtar tills bebisen är ute och jag får min ogravida kropp tillbaka.

Åh va skönt att få klaga lite. Tack.

4 reaktioner på ”Jag vill föda!

  1. Känner helt igen mig hur det var när jag var höggravid med lillebror. Och inte för att vara negativ, men en del i början också när mammatiden skulle räcka till till två barn. Å andra sidan minns jag också himla fina stunder när vi byggde klossar på golvet med lillebror sovande på en filt brevid. Men också mycket filmtittande medan lillebror ammade. Äh, vet inte vad jag försöker säga. Det är ju helt klart bättre oavsett när bebisen äntligen är på utsidan av magen. Tror jag mest blev lite avis när du skrev om trolldeg. Vill också vara en pysslig och påhittig mamma, men måla, trolldeg etc funkar inte för då blir bara storasyster sysselsatt och antingen försöker lillebror äta upp färgerna/leran eller så drar han runt på golvet och signalerar ”lek med mig” och ingen mat blir lagad. Eller så får de titta tillsammans på film medan jag lagar mat och då är ungarna nöjda, maten god men jag känner mig kanske inte som ”mom of the year” direkt. Jaja…nu har jag kommenterat en helt galen klagkommentar, och jag menar verkligen inte som det kanske kan låta att ”haha, det blir inte bättre sen” men jag vet inte riktigt vad jag menar.

    • Haha, bästa kommentaren! 🙂

      Jag vet ju också att det inte direkt blir bättre senare, men just nu så känner jag bara att det är min kropp som begränsar mig och att jag bara har ont och klagar massor. Det är så frustrerande, och när bebisen är på utsidan kan jag i alla fall lägga mig ifrån honom. Men jag kan tänka mig att frustationen senare kommer att vara en helt annan, och över helt andra saker förstås. Känslan av att inte räcka till. Jag tänker redan nu att jag måste sänka mina krav på hur jag ska vara och hur vårt hem ska se ut 🙂 Och alltså, det där med trolldeg, har aldrig gjort trolldeg i hela mitt liv men har tänkt göra det så många gånger! Det känns väl också som att man kanske måste vara lite flexibel och köra bra mat+barnprogram ena dagen och halvbra mat+barnmedverkan nästa dag, så tänker vi i alla fall, även om vi ju bara är två vuxna och ett barn än så länge.

      Vi ser fram emot tvåbarnslivet med skräckblandad förtjusning… 🙂

      • Ja, och när bebisen är på utsidan kan ni ju två vuxna dela (när ni är två hemma i alla fall). Och i början sover (förhoppningsvis) bebisen en hel del och då finns det ju kvalitetstid för syrran också. Jag mnns nu väldigt mycket ”hänga i parken tid” när lillebrorsan bara sov och sov i vagnen och jag kunde leka med stora.

        (Fick lite dåligt samvete för den neggiga kommentaren så jag var tvungen att gå tillbaka hit.)

Kommentera

