Fin helg ändå + måndagsregn

Vår helg var trots allt mitt gnäll och skit, fin och bra. Vi har varit ute i trädgården och fått mycket gjort, mest J som fått saker gjorda, men idag lyckades jag i alla fall samla kraft till att beskära en buske och hjälpa till att kratta och sprida ut lite nya gräsfrön på framsidan. J har grävt upp buskar på flera olika ställen i trädgården, det gjorde verkligen gott för de var inte vackra. Det är märkligt med trädgårde, att det förutom smultron och fläder, inte finns något ätbart utan mest prydnadsbuskar. Vi har förstått att det var ganska vanligt att ha mest prydnadsbuskar i trädgården på 60-talet, förstår inte varför. Vissa växter är till och med giftiga, så onödigt! Det håller vi i alla fall på att förändra nu, bärbuskar ska planteras och vi ska fixa pallkragar, ska bli så kul!

Annars har vi grillat och doppat ekofrukten från Årstidernalådan i choklad (ananas och jordgubbar=lyx!), myst i sängen och sorterat bebiskläder.

Idag är det måndag och det regnar, som total motsats till det fina vädret som varit de senaste veckorna. Jag har precis varit hos sjukhusoptikern och fått konstaterat återigen att mina ögon är snustorra och att mitt liv kommer att bestå av ett evigt ögondroppsdroppande. Det var mest en koll för att se hur ögonen mår, de mår hyfsat bra, men fick recept på en annan variant av droppar som jag ska testa. Unnade mig dessutom att köpa någon slags ögonspray som man sprayar på slutna ögon och som ska vara bra. Vet inte hur den ska hjälpa riktigt, men tänkte att om den hjälper så är den ju toppen inför stundande förlossning och amningsperiod för då kan jag eller någon annan spraya istället för att behöva släppa allt och använda två händer för att droppa.Bra grej, om det fungerar. Om en timme ska jag vara hos sjukgymnasten för att få en TENS-apparat utskriven. Det ska bli himla skönt, vissa dagar är ju rent av vidriga ur ryggsmärtssynpunkt, och inför förlossningen känns det bra att ha en.

Kommentera

