Men va?!

Jag läser inte Blondinbellas blogg, av den enkla anledningen att jag blir så otroligt arg och provocerad varje gång jag råkar göra det att det inte är bra för min hälsa. Jag vill tro att hon spelar en roll och inte är lika oförstående och verklighetsfrånvänd som hon verkar, men jag börjar tvivla på det. Hon kanske faktiskt är sådär på riktigt.

Jag såg på Facebook, via en bekants länk (som för övrigt verkade hålla med Blondinbella, inga kommentarer.), att hon nu uttalat sig om att pushup-bh-bröst i det polska esc-bidraget är sexism och att toplessbadande i badhus är jämställdhet (eller feminism eller vad man nu vill kalla det, kamp…). Klart som korvspad, kan man ju tycka, men inte Blondinbella. Jag förstår inte hur man inte kan förstå det? Och jag stör mig så otroligt på att hon bara väljer att lyfta fram de kommentarer som gör henne till ett offer, och inte de otroligt pedagogiska och snälla kommentarer som hon också får (folk ska ha cred för att de fortfarande orkar förklara…). Det är en så ful grej att göra, men självklart väljer hon att göra så.

Kommentera

