Han är här!

20140517-223101.jpg

Igår kl 19.11, kom lillebror. Snabb som en raket, för det tog bara fem timmar från första värken tills han låg på min mage och ammade. Jag hade ett barnmorskebesök inbokat, och bad henne göra en hinnsvepning. Jag vet ju inte om det var den som gjorde susen, men två timmar senare hade jag värkar…

Vi mår bra allihop, vi är redan hemma och det känns som det enda rätta. Att hänga på BB kändes trist, J fick inte sova kvar och jag fick dela rum med en annan nyförlöst. Jag har ont nästan överallt och känner mig rejält mörbultad, så det känns skönt att slippa sjukhussängen och att behöva rulla ut lillebror i den där plastbaljan varje gång jag behöver gå på toaletten. Dessutom saknade vi oss förstås galna efter Äpplet, som nu sover sött i sin säng efter en av de mest omtumlande dagarna i hennes liv tror jag. Dagen då hon blev storasyster! Mötet mellan syster och bror gick fint, hon är precis som vi trodde att hon skulle vara. Försiktig mest, men har lätt för att glömma att han är här och ropar högt och härjar runt som vanligt. Men det är ju inte så konstigt, han har ju bara varit här ett par timmar.

Jösses, vi är så trötta och så glada. Allt känns helt otroligt overkligt och märkligt allting, att ha två barn här. Och en bebis igen, som för övrigt inte verkar ha gjort annat än träningsamma i magen, en riktig liten naturbegåvning. Han är ganska olik Äpplet, som mest var ganska missnöjd de första dagarna. Lillebror sover mest och blir inte så upprörd förutom när jag inte langar fram bröstet tillräckligt snabbt eller när vi byter blöja. Nu ska vi försöka sova lite, hoppas vi lyckas 🙂

2 reaktioner på ”Han är här!

Kommentera

