Jag lever och så

Våra dagar rullar på, och jag är tacksam över att vi har möjligheten att vara hemma båda två i sommar. Vet inte hur jag hade löst de här dagarna om jag varit ensam! Det enda jag gör är ju att amma och byta blöjor, och försöka hinna äta däremellan samt sköta min egen hygien. Tacksamheten mot J som lagar all mat och diskar hela dagarna är enorm, och vi försöker tänka att det här är en begränsad period och att vi är otroligt lyckligt lottade som kan hjälpas åt under den här tiden som är ganska tuff.

Inatt slog lillebror till och var vaken mellan 01 och 05 i stort sett. Jag känner mig lite som en zombie, men kunde som tur var sova lite efter lunch tillsammans med lillebror. Annars hade jag haft betydligt sämre mental status nu än jag faktiskt har.

Lillebror blir en månad imorgon, overkligt känns det såklart. Tiden går ju så sjukt snabbt, det känns som att jag var i vecka 36 nyss, och nu är det fyra veckor post förlossning (förlossningsberättelse är på gång!). Igår var vi på bvc, och snart får jag nog höra ”grädde i brösten”-kommentarer, för han har gått upp nästan ett kilo på 12 dagar! Ingen oro för kräksfesterna som hålls varje dag alltså… Skönt att han tjockar på sig och att det börjar synas valkar och dubbelhakor 🙂

20140612-163943-59983058.jpg

Kommentera

