Amningsproblem

Jag trodde att amningen med lillebror skulle gå bra, om vi bara fick en bra start. Vi fick en riktigt bra start, och första veckan tyckte jag att amningen fungerade bra, mjölken rann till dag 2 och jag tyckte att han var så duktig med att få ett bra tag och så. Men nu, katastrof! Han skriker och får panik vid nästan varje amning, 7 av 1o amningstillfällen slutar med gråt och skrik och han blir liksom aldrig riktigt mätt verkar det som. Jag är helt inställd på att amma ofta och har inget emot att tillbringa dagarna i soffan ammandes, men nu är varje amningstillfälle en skrikfest och vi får alltid avsluta mitt i för att han bara får panik.

Jag blir så ledsen, jag misstänker att han har ont i magen, och precis som med Äpplet känner jag mig så hjälplös och frustrerad. Jag ser ju på honom att han har ont troligtvis, när hans lilla ansikte skrynklar ihop sig. Det är ett helt annat skrik än det han har på skötbordet, som är mer argt… Det gör sådär ont i hela mig av hans smärtskrik, och jag vet inte alls vad jag ska hitta på för att lindra smärtan för honom.

Hoppas hoppas att det snart går över, som det gjorde för mig och Äpplet när hon var två månader ungefär. Då gick allt bara mycket enklare, och vi kunde plötsligt liggamma på nätterna utan problem och hon började sova mycket bättre.

3 reaktioner på ”Amningsproblem

  1. Ett tips som funkade för oss var att liggamma! Min bebis hade svårt när det kom så mycket mjölk från mig och när jag låg ned blev det lättare, mindre och lugnare flöde? Hoppas det löser sig!

  2. Håller tummarna för att det går över! Och nu kommer oombedda råd, bortse från dem om du inte vill ha dem: Om det inte gör det snart, ring Amningshjälpen! Har du testat att dricka fänkålste? Det hjälpte när Elly var i den åldern och hade magknip!

Kommentera

