Flämt!

Ingen har väl missat att det är extremt varmt just nu. Jag tror kanske aldrig att jag varit med om att det varit så här varmt, inte någonstans, inte utomlands och inte hemma. Värme och Alvar är en riktigt dålig kombination har vi märkt. Han har krånglat med amningen sen start, men de här varma dagarna har varit helt galna. Det går bara att få i honom mat i liggande ställning, om det ens går alls, för det mesta skriker han bara och blir ännu mer svettig. Det är så uppenbart att det är värmen som är problemet, för att när vi ligger i sovrummet med ACn på går det betydligt bättre, och om någon fläktar honom vid amningsstarten går det också mycket bättre. Men så fort det inte är tillräckligt svalt och han blir svettig, skriker han bara och han skriker riktigt jäkla högt också. Jag tycker synd om våra grannar de här dagarna, för han har nog aldrig skrikit så mycket som nu. Vaknar och vi inte är där – skrik, vaknar och vi ligger bredvid och är varma – skrik, vaknar utan bröst i munnen – skrik, vaken och svettig – skrik, byta blöja – skrik… Han är inte så ofta nöjd med andra ord, men det är inte alls konstigt eftersom det är helt sjukt varmt och totalt outhärdligt. Det ska bli hemskt skönt när temperaturen sjunker lite, och i ärlighetens namn toklängtar jag till hösten faktiskt.

3 reaktioner på ”Flämt!

  1. När jag pustar och flämtar av värmen tänker jag på er och jag måste erkänna att jag är tacksam att bebisen är i magen fortfarande! Jag älskar sommar, sol och värme men det kan ju vara nån himla måtta! Stackars lilla Alvar, hoppas nästa vecka blir svalare.

  2. Hata hettan! Levi tolererar det något bättre än er lilla kille, men kul är det ju inte. Evighetsamning, värmeutslag, omöjligt att sova etc. Kom tillbaka ostadiga svenska sommar, allt är förlåtet!

    • Ja, visst är det så! Jag har verkligen saknat den svenska sommaren den här sommaren, men så får man inte riktigt säga. Snart är det över, och jag har nog aldrig sett fram emot att sparka löv en krispig solig höstdag så mycket som nu! 🙂

Kommentera

