Trist

Vet ni hur trist det känns att inte blogga? Jag hade ju tänkt att försöka göra samma uppdateringar om A som med Äpplet, månad för månad. Men jag hinner inte alls med det, jag hinner knappt tänka att jag ska göra det.

Tvåbarnslivet kan säkert vara lugnt för vissa, men för oss är det allt annat än det. Vi hinner bara det mest nödvändiga, allt annat får vänta. A kräver fortfarande liggamning i sovrummet, och all övrig tid vill han vara i famnen eller liggandes på mage med underhållning av oss eller Äpplet. Detta gör att det blir ytterst lite tid över för annat än att vara med honom. Som tur är sover han ju ibland, men på de korta passen hinner man om man har tur med att kissa och diska ett glas.

Nu ligger jag och bloggar trots att han sover efter amning, borde gå och klä på mig. Nu gör jag det.

2 reaktioner på ”Trist

  1. Tvåbarnslivet lugnt, haha… Helt ärligt har jag nog inte hört någon som säger så, men visst har det sina lugna stunder också. Vi har också haft en lillebror som mest velat vara i famnen, och det kräver ju en del.

Kommentera

