Tack och magsovning

Tack tack och massor med mer tack för kommentarer på amningsinlägget! Jag är inte deprimerad, men det är tufft. Resonerar väl lite som så att det är en så kort tid som vi ammar, och att det är värt att kämpa för. Även om ryggontet gör att det känns tuffare! Men kanske ännu en god anledning att ”fortsätta börja träna”… Jag kämpar på utan flaskan än sålänge iallafall.

A har börjat vända sig nu, mage till rygg har han kunnat i en-två veckor. Det innebär också att han vänder sig i sömnen och fortsätter sova på mage… Han sover bäst och längst på mage förstås, och jag får springa och kolla att han andas var femte minut. Vill ju inte väcka honom när han sover så djupt och gott, men samtidigt, ja ni vet…

3 reaktioner på ”Tack och magsovning

  1. Det låter otroligt kämpigt kära Lina! Önskar jag hade något toppenråd men det har jag inte. Annat än att jag förstår att du inte är ensam om bebis som helst bara vill amma i en specifik position. Vet en som t ex alltid ammar stående, kan inte heller vara mumma för ryggen.

    Just liggamning ÄR smärtsamt i längden. Jag liggammar nattetid för att det ger mig mest sömn. Men de nätter som Levi vill snutta lite hela tiden är ju mördande, just som du beskriver. Och då kan jag ändå variera positionerna på dagarna, så det inte är samma slitage dygnet runt.

    Jag önskar att du ska ta dig lite tid att vårda kroppen ändå. Promenad utan barnen (om så bara en halvtimme?), massage, stretcha ut musklerna så ofta du kan? Träning så småningom ja, men kanske att det lilla kan vara en start? Jag gör små små bäcken- och magövningar varje kväll (kan rekommendera appen Mammamage om du inte redan har) och sen stretchar jag rygg och armar. Det gör skillnad, även det lilla, som bara tar några minuter i anspråk.

    (Apropå hans magsovande har jag läst att så länge de kan vända sig själva är det lugnt. Då behöver man inte oroa sig för positionen.)

    Massa kramar till dig.

    • Tack! Jag har sedan du skrev din kommentar faktiskt tagit tag i mig själv och stretchat lite, och idag när han sov på förmiddagen hann jag med lite yoga, prioriterade bort datorn för en gångs skull. Som jag saknat yoga! Mammamage-appen har jag, men glömmer bort den, borde ta tag i den.

      Har du några tips på hur man stretchar ryggen? Eller någon bra yogaposition?

      Kram och tack!

Kommentera

