Nu eller aldrig

Det här valet på söndag känns så viktigt och stort. Jag får ångest av att tänka på alla idioter som tänker så fel. Jag blir galen av att se att det finns vänner på Facebook som tänker så där fel, jag har bett dem att säga upp bekantskapen med mig faktiskt för jag har ingenting till övers för folk som dem.

Jag vet fortfarande inte vad jag ska rösta på. Jag läste feministiskt initiativs partiprogram igår, genom den där länken som cirkulerat på Facebook om vad som faktiskt står där. Jag håller verkligen inte alls med om allt där, men det gör jag förstås inte med något parti. Men vissa saker som stod, verkligen högst märkliga förslag. I en redan perfekt feministisk värld kanske, men nu, nu skapar vi bara ännu fler arga män tror jag. Miljöpartiet ligger fortfarande bra till, Centerpartiet också.

Men det är som Göran Greider skrev i en krönika jag läste för en stund sen, att vi väljer en riktning och inte ett specifikt förslag. Jag försöker tänka så. Men vet inte om valet blir lättare av det heller egentligen. *dunkar huvudet i väggen litegrann bara*

En reaktion på ”Nu eller aldrig

  1. Jag avundas dig inte. Är glad att jag redan röstat.
    Eftersom jag är aktiv inom mp lokalt här i Västmanland får du gärna fråga om du undrar något särskilt om MPs politik. Tycker personligen det kommunala valet samt landstinget brukar vara svårt, och det är ju bra att en kan rösta på olika sätt i riksdag, kommun och landsting om det är något parti som känns bättre på någon front.

Kommentera

