Tisdag

Jag är fortfarande i lite chock över hur många läsare som hamnade på min blogg igår tack vare Hannas länkkärlek… 🙂

Firar det hela med att blogga!

Idag har vi varit på BVC för sexmånaderskoll. Kurvan börjar faktiska se lite mindre brant ut, han växer inte lika snabbt längre, men går ändå fint upp i vikt och växer bra på längden. Han imponerade på bvc-tanten genom att ställa sig upp mot hennes ben och krypa omkring på golvet. I väntrummet lekte han med en Brontosaurus och en annan bebis, som såg ut som en minibebis i jämförelse, men hen var visst sju månader… På vägen hem somnade han i selen, och sover än (!!), och jag har hunnit lägga in tvätt, sy om ett par byxor i linningen, äta lunch och städa golvet och köksbordet efter gårdagens currykrig vid middagen.

Snart ska jag hämta Äpplet på föris, och tänkte försöka peppa henne att hjälpa mig att kratta löv på framsidan. Vår framsida är alldeles överlövad, medan våra grannars gräsmattor är välkrattade och gröna… Jaja, lägger den där ångesten på ett litet moln och ser det flyga iväg…

Ikväll ska J på något slags psykologmöte och jag är ensam med barnen ett tag, men det är okej. Ska försöka ha låga krav och bara hänga med barnen, disken får jag ta imorgon.

2 reaktioner på ”Tisdag

  1. Vad härligt med så många nya inlägg och kul med länkkärlek!! Jag kan bara hålla med Hanna!

    Skönt att lillebror är lite enklare också. Nu har ni ju verkligen gått in i en ny fas också iom den motoriska utvecklingen, spännande!

    • Det är kul faktiskt! Man tror inte att feedbacken är så viktig, men det är den… 🙂

      Ja, spädbarnstiden verkar vara officiellt över! På gott och ont!

Kommentera

