Lucka 1: En bild från en dag du aldrig kommer glömma

IMG_6426.JPG

Att skriva om 2014 och dagar jag aldrig kommer att glömma, är fredagen den 16 maj självklart dagen som jag tänker på allra först. Dagen då min barnmorska gjorde en hinnsvepning vid lunchtid, och så hade vi en bebis vid middagstid.

På bilden är lillebror bara ett par minuter gammal, och vi är fortfarande helt i chock efter den rekordsnabba förlossningen. Jag förstod inte ens att det var dags att föda när jag låg och krystade, och tänkte att det hela måste vara något slags skämt. Jag minns att jag mellan två värkar var tvungen att fråga barnmorskan hur långt tid det var kvar innan vi hade en bebis här, och hon sa något om mindre än 15 minuter… Då förstod jag att det var allvar. Förlossningar alltså, fy fan, fantastiskt och vidrigt på samma gång. Men lillebror kom, och jag är så upp över öronen kär i honom!

Det här är mitt första inlägg i Emily Dahls bloggjulkalender. Jag valde att göra den på bloggen för att fortsätta hålla liv i den, på instagram är jag redan aktiv. Idag blir det två luckor eftersom jag velade lite igår om jag skulle orka eller inte, men jag gör ett försök!

4 reaktioner på ”Lucka 1: En bild från en dag du aldrig kommer glömma

  1. Så fint!! Jag har en bild på mig med precis samma känsla, vår lillebror kom 9/9 i år. De är fantastiska våra barn!

Kommentera

