Lucka 4: En bild du tog när du kände dig sorgsen/deppig/ledsen

IMG_4449

 

En suddig bild från i somras. Det var varmt och kvavt, lillebror, ca två månader, kunde inte komma till ro någonstans, amningen krånglade och vi var isolerade hemma i sovrummet där vi hade AC. Jag minns att jag tog den här bilden när jag äntligen lyckats få honom lugn en gång, och vi fick ligga sådär, tätt tillsammans i över en timme så att han skulle få sova och hämta krafter. J och Äpplet var i stugan här, och vi kunde inte åka med eftersom det var ännu varmare i stugan, och där fanns heller ingen AC. Vi hade inte heller lärt känna lillebror här, utan trodde väl fortfarande att det var värmen som gjorde honom så ledsen, men nu vet vi att han blir ledsen för många saker, och säkerligen gjorde inte värmen det lättare för honom. Jag mådde inte alls bra, jag minns paniken över att vara instängd och ständigt varm, inte kunna åka iväg för att svalka sig i en sjö någonstans eller inte kunna njuta av värmen utan bara känna ångest över ännu en tokvarm dag. Ingen var gladare än jag när värmeböljan var över och vi fick normala temperaturer igen.

Kommentera

