Fredagskväll

Ikväll har J varit på julbord, och jag skulle ha varit ensam med barnen. Men farmor och farfar ryckte in och barnvaktar Äpplet, så det blev bara en bebis att vara ensam med ikväll. Nästa vecka är det dock julbord nummer två för J, och då är jag ensam med båda (jag vet att många är ensamma ofta med sina barn, och det är jag också om dagarna men just kvällarna tycker jag är svåra, när barnen har så olika sömnbehov och kvällsrutiner, och för att jag är ovan vid att rodda det ensam).

Kvällen har gått väldigt bra, jag åt fiskgrytsrester framför teven när A sov. Sedan vaknade han och jag plockade i Äpplets rum under tiden som han röjde runt bland pusselbitar och klossar. När På Spåret började flyttade vi ut oss till vardagsrummet och han fick röja där, men mest röjde han på mig och hade någon slags dreggelfest i mitt ansikte/hår. Jag försökte snusa bebisandedräkt under tiden och njöt ganska mycket av att bli attackerad av den där lilla öppna skrattande munnen! Så himla härlig unge han är när han är så där ljuvligt glad. Jag försökte äta glass under tiden också, vilket gick hyfsat. Efter På Spåret kollade jag på andra delen av Kina på fyra hjul, en dokumentär på Kunskapskanalen. En bit in i den slocknade A igen och jag kunde trycka lite chips och choklad, sen borstade jag tänderna vid 22 och nu ligger han i min armhåla och sover. Ska släcka snart och sova jag med, J är snart på väg hem tror jag.

Saknar Äpplets tunga andetag bredvid mig, men det är också lite skönt att slippa oroa mig för att barnen ska väcka varandra. Imorgon kommer hon hem i alla fall, ordningen blir återställd! Gonatt!

Kommentera

