Feberhelvete

Igår fick lillebror feber och vi blev tvungna att boka av hotellet och ställa in vår hett efterlängtade Stockholmsresa. Extrem besvikelse, jag ville gråta lite när jag insåg att han var varm i pannan…

Natten till idag var fullkomligt genomvidrig. A sov i femminutersintervaller mellan kl 21-04, och det kändes som att någon utövade sömntortyr på mig. När han vaknade gallskrek han och kunde bara somna om när jag buffade i rumpan. Och någon gång vid typ 02 levererade han den största kräkan jag någonsin sett från en bebis, i sängen, på mig och på honom. Då väckte jag J och vi hjälptes åt att bädda nytt och tvätta mig och A rena… Vid 04 lyckades han börja sova längre stunder, och därefter sov vi hyfsat med amningsuppvak bara. Men skojar inte om jag säger att jag var lite trött idag. Så även A.

Idag har febern hållit sig under 39 grader, hoppas det innebär att han snart är frisk igen.

2 reaktioner på ”Feberhelvete

Kommentera

