Årets första inlägg yeay!

Det blev jul, det blev mellandagar, det blev nyår och det blev 2015. Jag har inte bloggat alls, som ni märkt. I vanlig ordning hinner jag inte, och det känns så himla meningslöst att slänga ut ett nonsensinlägg utan substans bara för att blogga någonting.

J var ledig under julen, fram till 12 januari, och det var ju ljuvligt på alla sätt och vis. Vi gjorde en liten roomswap och gjorde barnrummet till gästrum, barnen fick alltså flytta in i gamla gästrummet som är mycket större. Det blev skitbra, vi håller fortfarande på att fixa, det får ta den tid det tar. I och med flytten ville jag passa på att rensa ut alla himla gamla papper vi samlat på oss under bådas studietid, och gamla räkningar och försäkringspapper och allt vad det är vi har som ligger och dräller och tar upp plats. Det känns skönt, men tar sjukt mycket tid så det får vi väl hålla på med ett tag framöver.

Jag har lite drygt fem veckor kvar av min föräldraledighet, vilket känns helt sjukt. Jag förstår inte var tiden tar vägen, lillebror blev 8 månader i fredags och det kändes ju som att jag precis gick hem på gravidledigt. Jag har lite svårt att hantera allting, hur ska det gå med amningen, hur ska det gå med min och lillebrors kontakt när jag är iväg hela dagarna och även vissa kväller pga skiftarbete, hur ska det gå med hans mat, hur ska jag lyckas jobba igen med min sega hjärna… Många funderingar snurrar i huvudet. Allt ordnar sig, självklart, men jag är den oroliga typen och det spelar inte så stor roll att jag innerst inne vet att allt kommer att gå fint.

Jag har massor jag vill blogga om egentligen, som att vi ska ta ett stort steg i plastbantningen här hemma alldeles snart, genom att riva ut samtliga äckliga plastmattor, jag vill skriva om lillebror, och om Äpplet och om hur svårt det är att ha fint hem med en klåfingrig bebis som lär sig gå alldeles för tidigt, om EC och att ha en bebis som bajsar på pottan, om problem med olika bärdon…

Jag har lite svårt för att blogga om saker tror jag, mycket känns för privat just nu och en del lägger jag på instagram för den har jag låst. Men samtidigt kan jag inte skriva för mycket text där för det är lite fel forum. Jag har påbörjat en hel del inlägg här som aldrig blivit av för att de känns för privata till slut. Kanske är det det att jag inte bloggar så ofta längre, och det gör att jag tappar känslan för vad som är lämpligt och inte. Eller att jag börjat tänka lite mer på vad jag skriver kanske.

Nu blev det här ett otroligt spretigt inlägg, så får det vara. Gott nytt år!

En reaktion på ”Årets första inlägg yeay!

Kommentera

