Februari

Det är februari, eller vabruari som det heter numera 🙂 Vi är friska efter en omgång feber hos Alvar, oklar orsak. Förra veckan hade jag flera sociala grejer inplanerade samt ett besök av hela familjen O från Göteborg. Allt blev inställt pga sjukdomar hos både oss och de som skulle besöka oss. Ibland känner jag mig sjukt isolerad när allt händer samtidigt. Går runt och är avundsjuk på J som får jobba och träffa folk. Jag träffar typ killen i kassan på Netto och Es pedagoger på föris. Kan ju bli lite kocko i huvudet för mindre.

På ett sätt ska det alltså bli himla kul att börja jobba igen, få lite utmaning för hjärnan mer än att den bara får tänka ut bäst placering för glasen i diskmaskinen och försöka multitaska blöjpåsättning, underhållning av två barn och bajskatastrof. Även om det också kräver sin hjärnkapacitet så klart! Men det ska bli lite roligt med omväxling.

Februari bjuder på fyraårskalas, besök från Göteborg och tågresa med bebis till västkusten. Och vardag förstås. Och njut för mig, mina fyra sista veckor av föräldraledighet…

Kommentera

